ابزارآلات و پروفیل تینو

( مغزی MDF متریال مالزی همراه با روکش PVC کره ای )

( مغزی MDF متریال مالزی همراه با روکش PVC کره ای )

نکات مهم در تهیه و اجرای دیوارکوب

يكشنبه, ۱۸ شهریور ۱۳۹۷، ۱۲:۵۵ ب.ظ

یکی از متریال هایی که در بازار برای زیبایی دیوارها استفاده میشود دیوارکوب(دیوارپوش) می باشد.

طی چندسال اخیر استقبال بسیار زیادی از دیوارکوب ها برای طراحی و دیزاین دیوارها شده است.این نوع متریال محدودیتی در مکان مورد استفاده ندارد و میتوان در تمامی مکان های اداری و مسکونی و تجاری استفاده کرد.

در ادامه مطلب نکاتی پیرامون تهیه و اجرای دیوارکوب ارائه شده است...




روش معمول در اجرای دیوارکوب های MDF و  PVC زیرسازی اولیه جهت عبور لوله ها ٬ کابلها و ایجاد سطحی تراز و یکدست برای قرار دادن قطعات دیوارکوب می باشد . لذا زیرسازی اولیه در اجرای پروژه از اهمیت بالایی برخوردار می باشد . فاصله و تعداد خطوط ( در اجرای پروژه دیوارکوب MDF نوع و تعداد پروانه ها ) باید به گونه ای انتخاب شوند که استحکام پوشش نهایی را در برابر ضربه و لرزش حفظ نمایند.

در مواردی که نیاز به خم نمودن دیوارکوب می باشد نظیر پوشش دادن برخی نقاط سقف و قوس ها طبق طرح اولیه پروژه ٬ به دلیل افزایش فشار ناشی از انحنای دیوارپوش و همچنین محدودیت در میزان انعطاف دیوارکوب با توجه به جنس آن ٬ باید روش مناسبی جهت ثابت نگه داشتن قطعات مورد استفاده قرار گیرد این موضوع در مورد دیوارکوبهای MDF از اهمیت بالاتری برخوردار می باشد زیرا در این صورت نمی توان از پروانه برای ثابت نگه داشتن قطعات استفاده نمود و از آنجا که میزان داخل هم رفتن قسمت نر و ماده در این نوع دیوارکوب ناچیز است با کمترین ضربه ممکن است قطعات جابجا شده و از محل خود خارج شوند .


شیار کناری دیوارپوش های MDF بطور معمول کمتر از انواع PVC می باشد اما به هر حال این شیار ها باید به حدی باشند که از کنار هم قرار گرفتن مناسب قطعات اطمینان حاصل شود .
روکش دیوارکوب باید سطحی یکدست داشته و بخوبی لبه های نری و مادگی دیوارکوب را پوشش داده باشد تا با نصب قطعات فواصل بین نری و مادگی بدون روکش نمانند .


از مهمترین مواردی که در انتخاب دیوارکوب باید مد نظر قرار داد پایداری آن در برابر تغییرات دمای محیط می باشد تا طی گذشت سالیان زیبایی و یکنواختی سطح دیوارپوش حفظ شود . چراکه مشاهده شده در برخی از انواع دیوارکوب با تابش نور خورشید  و یا در حرارت اتاق طرح پوشش کمرنگ شده و یا سطح آن به اصطلاح باد کرده است .
بطور کلی استفاده از انواع دیوارپوش PVC ( با شبکه داخلی توخالی ) در ورودی ها و مکانهای پر تردد توصیه نمی شود زیرا استحکام مکانیکی این پوشش در برابر ضربه مستقیم کم بوده و به راحتی سوراخ می شود در مقابل انواع MDF از پایداری مناسبی در برابر ضربه برخوردار هستند .
















#پوشین_دکور #تینو #ابزارآلات_پارکت #قرنیز #دیوارکوب #دیوارپوش #قرنیزپافیلی #قرنیز_پافیلی #پارکت #پارکت_لمینت #لمینیت #لمینت #کفپوش #کاغذدیواری #تاشو #ابزارmdf #ام_دی_اف #ترمو #روکشpvc #معماری #طراحی #طراحی_داخلی #چوب #دیزاین #اصفهان

#pooshindecor #tino #parket #parquet #laminate #laminateflooring #cornice #wallcover #floor_covering #wallpaper #folding #mdf #pvc #tools #wood #disign #architecture  #esfahan #isfahan

موافقین ۱ مخالفین ۰ ۹۷/۰۶/۱۸
پوشین دکور

نظرات  (۱)

با سلام

مطلب خوب و مفیدی بود

ممنون میشم از سایت ما هم بازدید نمایید ( تجهیزات قالب بندی بتن )

www.miramco.com

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی