ابزارآلات و پروفیل تینو

( مغزی MDF متریال مالزی همراه با روکش PVC کره ای )

( مغزی MDF متریال مالزی همراه با روکش PVC کره ای )

امروزه استفاده از دیوارپوش راهی شده که می توان در سریع ترین زمان ممکن و بدون استفاده از بنایی،با هزینه ای ایده آل و در طرح و رنگ های گوناگون دیواره های ساختمان خود را پوشش داد. به دلیل استفاده بیش از حد دیوارکوب ها در ساختمان سازی و به خصوص دارا بودن قابلیت ها و خصوصیاتی از جمله تنوع در طرح و رنگ،ضد آب بودن و قابلیت شستشو ،عایق صدا و حرارت،وزن سبک،نصب سریع و دارا بودن قابلیت فرم دهی آن این محصول در مکان هایی همچون مراکز اداری و تجاری ، رستوران ها ، سالن های نمایش و فروشگاه ها و منازل بیش از پیش دیده می شود.




دیوارپوش(دیوارکوب) را می توان از لحاظ طرح و رنگ به سه عمده تقسیم بندی می گردند. که عبارتند از:

دیوارپوش (دیوارکوب) PVC :

این نوع دیوارپوش ها دارای قابلیت و خصوصیاتی همچون دوام و کیفیت بالا،مقاوم در برابر آب و پوسیدگی می باشد.این دیوارکوب دارای دو نوع طرح می باشد که شامل طرح چاپی و طرح روکش داراست که طرح های روکش دار دارای مقاومت و پایداری بالاتری هستند.

دیوارپوش (دیوارکوب) PVC پلی استایرن توپر:

در این نمونه دیوارپوش ها ، خصوصیاتی همچون چگالی کم،وزن سبک ،قابلیت حمل،استحکام بالا، خمش پذیری و مقاومت در برابر ساییدگی و اشعه و.. را داراست که باعث شده جایگزین خوب و مناسبی به جای چوب و سنگ نما ها در صنعت قرار گیرند که همانند چوب قابلیت برش دهی به قطعات دلخواه را داشته و برای نصب آن می توان از میخ یا پیچ استقاده نمود.

دیوارپوش (دیوارکوب) MDF :

این نوع دیوارکوب ها دارای مقاومت پذیری بالایی در برابر ضربه و ساییدگی ها می باشد جنس پایه در این دیوارپوش ها از ام دی اف ساخته شده است.



تفاوت های دیوارپوش MDF و PVC چیست؟

دیوارپوش ها دارای دو نوع اصلی ام دی اف (MDF) و پی وی سی (PVC) می باشد، نوع ام دی اف نسبت به نوع پی وی سی، زیباتر می باشد و جلوه بیشتری به فضا می دهد و مقاومت بیشتری نیز دارد، اما مزیت سبک بودن و همچنین قابل شستشو بودن دیوار پوش پی وی سی باعث شده تا برای فضاهایی که نم دار هستند یا احتمال شستشو وجود دارد، بیشتر از این نوع دیوار پوش استفاده شود.

از نظر وزن دیوارپوش PVC سبک تر از نوع MDF آن می باشد.

برای مکان های پرتردد بهتر است از دیوار پوش MDF استفاده کنید. زیرا استحکام PVC کمتر بوده و ممکن است با ضربه ای محکم سوراخ شود .

طریقه نصب دیوار پوش ها

روش معمول در اجرای دیوارکوب های MDF و PVC زیرسازی اولیه جهت عبور لوله ها٬ کابلها و ایجاد سطحی تراز و یکدست برای قرار دادن قطعات دیوارکوب می باشد. لذا زیرسازی اولیه در اجرای پروژه از اهمیت بالایی برخوردار می باشد. فاصله و تعداد خطوط (در اجرای پروژه دیوارکوب MDF نوع و تعداد پروانه ها ) باید به گونه ای انتخاب شوند که استحکام پوشش نهایی را در برابر ضربه و لرزش حفظ نمایند .

در مواردی که نیاز به خم نمودن دیوارکوب می باشد نظیر پوشش دادن برخی نقاط سقف و قوس ها طبق طرح اولیه پروژه٬ به دلیل افزایش فشار ناشی از انحنای دیوار پوش و همچنین محدودیت در میزان انعطاف دیوارکوب با توجه به جنس آن٬ باید روش مناسبی جهت ثابت نگه داشتن قطعات مورد استفاده قرار گیرد.

این موضوع در مورد دیوارکوبهای MDF از اهمیت بالاتری برخوردار می باشد زیرا در این صورت نمی توان از پروانه برای ثابت نگه داشتن قطعات استفاده نمود و از آنجا که میزان داخل هم رفتن قسمت نر و ماده در این نوع دیوارکوب ناچیز است با کمترین ضربه ممکن است قطعات جابجا شده و از محل خود خارج شوند .



شیار کناری دیوارپوش های MDF بطور معمول کمتر از انواع PVC می باشد اما به هر حال این شیار ها باید به حدی باشند که از کنار هم قرار گرفتن مناسب قطعات اطمینان حاصل شود .

روکش دیوارکوب باید سطحی یکدست داشته و بخوبی لبه های نری و مادگی دیوارکوب را پوشش داده باشد تا با نصب قطعات فواصل بین نری و مادگی بدون روکش نمانند .

از نکات مهم دیگری که در اجرای پروژه های دیوارپوش باید مورد توجه قرار گیرد انتخاب نوع و طرح قرنیز و لبه های کنج ( تاشو ها ) می باشد .



این مطلب ادامه دارد...

 







#پوشین_دکور #تینو #ابزارآلات_پارکت #قرنیز #دیوارکوب #دیوارپوش #قرنیزپافیلی #قرنیز_پافیلی #پارکت #پارکت_لمینت #لمینیت #لمینت #کفپوش #کاغذدیواری #تاشو #ابزارmdf #ام_دی_اف #ترمو #روکشpvc #معماری #طراحی #طراحی_داخلی #چوب #دیزاین #اصفهان

#pooshindecor #tino #parket #parquet #laminate #laminateflooring #cornice #wallcover #floor_covering #wallpaper #folding #mdf #pvc #tools #wood #disign #architecture  #esfahan #isfahan

موافقین ۱ مخالفین ۰ ۹۷/۰۵/۲۰
پوشین دکور

نظرات  (۱)

۱۰ آذر ۰۱ ، ۱۲:۰۵ علیرضا پایدار

با سلام،لطفٱ بفرمایید قیمتهای صفحه‌های دیوارکوب mdf بچه صورتست؟آیا این صفحه‌ها در شهر جدید پرند میشود خریداری کرد؟

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی